Projectnummer | I.166 | Datum: 06-09-2024 |
Portefeuillehouder | R. Schwillens | |
Projectleider | R. Knauf | |
Programma's | 5 (maatschappelijk nut) | |
Periode | tot 31.12.2027 | |
Krediet gevoteerd? | ja |
Vliegveldweg, omgeving entree MAA
Doelstelling
Terug naar navigatie - DoelstellingKomen tot een integraal en realiseerbaar plan voor de A2-zone MAA waarbij ook de Vliegveldweg wordt betrokken, om de geprognotiseerde toename van het gebruik van de luchthaven en de diverse ontwikkelingen op en rond het luchthaventerrein, zo goed mogelijk te faciliteren. Hiermee levert Beek een bijdrage aan een betere bereikbaarheid en (verkeers)veiligere omgeving voor het gebied tussen de terminal, het hotel, de parkeerplaatsen en de rijksweg A2.
Betrokken partijen
Terug naar navigatie - Betrokken partijenIntern: Ruimte (riolering, wegen, groen, verkeer, archeologie, bodem, ruimtelijke ordening)
Extern: MAA, NUTS-beheerders, perceeleigenaren
Acties 2025 e.v.
Terug naar navigatie - Acties 2025 e.v.In de tweede helft van 2024 trachten wij met MAA te komen tot een samenwerkingsovereenkomst en een plan van aanpak waarin afspraken zijn vastgelegd over hoe we komen tot een betere inrichting van de A2-zone van MAA op basis van een eerder uitgevoerd verkeersonderzoek, een variantenstudie en een op basis daarvan opgesteld schetsontwerp. De A2 zone-MAA betreft het voorplein van MAA, de huidige VIP-parkeerplaats, het voorterrein van het hotel, de toegang naar de parkeerplaats P1 en een deel van de Vliegveldweg tussen parkeerplaats P1 en de onlangs nieuw aangelegde parkeerplaats P2.
Nadat er overeenstemming is over de inhoud van de samenwerkingsovereenkomst en het plan van aanpak starten we met de verdere uitwerking van het schetsontwerp tot een besteksgereed plan met een gedetailleerde besteksraming en het laten uitvoeren van nog benodigde onderzoeken (zoals bodem- en funderingsonderzoek, archeologie, niet gesprongen explosieven etc.). Als de besteksraming past binnen de beschikbare kredieten en bijdragen dan kunnen vergunningen worden aangevraagd en vervolgens kan de aanbestedingsfase worden gestart.
Eerdere besluitvorming
Terug naar navigatie - Eerdere besluitvormingFinancieel overzicht
Terug naar navigatie - Financieel overzichtUitgaven:
Raming | Gevoteerd | Werkelijk | Restant | |
Voorbereiding | 100.000 | 40.055 | 59.945 | |
Uitvoering | 1.900.000 | 0 | 1.900.000 | |
Totaal (prijspeil 2023) |
2.000.000 |
ja | 40.055 | 1.959.945 |
Dekking:
Afschrijving wegen | 2.000.000 |
Bijdrage MAA | 2.000.000 |
Bijdrage Rijkssubsidies | 3.500.000 |
Totaal | 7.500.000 |